Криворізький національний університет
Назва спеціальності: «Маркетинг».
Домінуючі здібності:
добре розвинуті аналітичні здібності: уміння одержувати й обробляти потрібну інформацію, оцінювати, порівнювати і засвоювати її;
високий рівень понятійного мислення;
уміння приймати рішення в невизначених ситуаціях;
здатність керувати собою;
розвинуті організаторські здібності (цілеспрямованість, рішучість, творчий підхід і т.д.);
розвинуті комунікативні здібності (уміння входити в контакт, налагоджувати взаємини, розвиненість каналів вербального і невербального спілкування, професійна компетентність і т.д.).
Особистісні якості майбутнього фахівця:
креативність;
критичність;
вимогливість;
відповідальність (здатність брати на себе відповідальність за результати своєї діяльності);
гнучкість (уміння гнучко реагувати на різні зміни в ситуаціях);
здатність до планування організаторської діяльності;
прагнення до порядку, технологічності і нормативності;
розвинута інтуїція;
ерудованість, енергійність;
впевненість у собі, прийнятих рішеннях;
цілеспрямованість, дієвість;
прагнення до постійного особистісного росту.
Деякі дисципліни, що вивчатимуться: маркетинг, менеджмент, основи web-програмування, цифрове суспільство, діджитал-маркетинг, електронна комерція, мікроекономіка, макроекономіка, регіональна економіка, бренд-менеджмент, реклама і PR, поведінка споживача та маркетингова політика, Startap проєкти, логістика та багато інших.
Умови роботи: в офісі / дистанційно / фріланс.
Наш арсенал інструментів для цілей маркетингу
Спеціальність дозволяє оволодіти навичками економічної роботи з формування товарної, цінової політики підприємства; організації закупівель; розробки бізнес-планів, шляхів просування товарів; створення реклами, брендів, іміджу компаній і політиків; започаткування власного бізнесу та ін.
Області застосування професійних знань:
Інтернет-індустрія;
ІТ-компанії;
бізнес-структури;
банківський сектор;
промисловість;
торгівля;
будівництво і сільське господарство;
транспорт і зв'язок;
готельний і ресторанний бізнес;
туристичні компанії.
Ким працювати:
економіст-маркетолог;
директор з маркетингу та інновацій;
фахівець з логістики;
промоутер;
менеджер з маркетингу;
бренд-менеджер;
менеджер із закупівель;
менеджер з продажу;
інтернет-маркетолог: SMM, SEO, копірайтер, аналітик;
трейд-маркетолог;
PR-менеджер;
аналітик ринку;
спеціаліст з реклами та просування;
тощо.
Тож маркетинг – це економічна чи ІТ-спеціальність?
Усе залежить від професії, яку оберете, наприклад:
Маркетолог – це економіст, який досліджує ринок, відстежує конкурентне середовище, аналізує попит, вивчає ринкові можливості підприємства із подальшим формуванням товарної, цінової політики, розробляє стратегії просування продукту, формує бізнес-плани і стратегії розвитку підприємства.
Маркетолог – це менеджер, керуючий довіреними йому процесами маркетингу в компанії. Наприклад: Менеджер з продажу покликаний організовувати процес продажу товарів і послуг.
Маркетолог – аналітик відповідає за маркетингові дослідження, створення звітів і маркетингового плану, ведення бази даних, моніторинг та аналіз власної продукції, що випускається і продукції конкурентів.
SEO-маркетолог – фахівець, що виконує внутрішню і зовнішню оптимізацію сайту з метою підвищення позиції сайту в списку сторінок, знайдених пошуковими системами за конкретними запитами.
Фахівець по контекстній рекламі – це фахівець, який відповідає за реалізацію контекстних рекламних оголошень в пошукових системах і на сайтах-партнерах (банерна реклама в Медійній мережі); аналізує тематику, конкурентів, цільову аудиторію, підбирає ключові слова для кампаній, постійно працює з рекламними бюджетами.
SMM менеджер – це фахівець рекламного агентства, співробітник відділу маркетингу або фрілансер, який займається просуванням бренду з використанням соціальних мереж.